Kaširana slova

Jednom prilikom kada sam radila čestitku za rođendan pisala sam o tipografiji, no osim što volim slova na papiru, ona 3D još su mi draža. Već neko vrijeme imam u planu napraviti nam par kaširanih ili drvenih slova kao dekoracije, pa sam bila oduševljena kada sam dogovorila izradu brojki za izlog jednog Zagrebačkog dučana.

Ako se odlučite na izradu ovako nečega i u ovim dimenzijama, pripremite se na dugotrajan i zahtjevan proces. Osim dobre volje i strpljenja treba vam i dosta prostora što za samu izradu, što za kasnije sušenje.
Što se tiče materijala, treba vam puno kartona, ljepilo, ljepljiva traka, gips i stare novine.

Evo kako su moje brojke ispale na kraju. Visine su oko 65 cm i debljine oko 10 cm.



Trudila sam se fotkati svaki korak, da vam bude što jasnije kako sam što radila. Ponekada sam se zanijela u poslu i zaboravila, no sigurna sam da ćete poloviti proces :)


Predloške za brojke isprintala sam na običnom  A4 papiru. U ovom slučaju brojke su bile puno većih dimenzija od A4 papira, pa sam ih isprintala u dijelovima, spojila selotejpom i izrezala. Nakon toga privremeno sam ih zalijepila na karton (onako da zarolate selotejp da je ljepljiv s obje strane), ocrtala olovkom oko njih i izrezala karton par centimetara veći od te iscrtane linije. Sve sam izrezala x2, za prednju i stražnju stranu brojke.



Rub kartona savinula sam do iscrtane linije. Na oblim djelovima rub sam narezala na manje komadiće, inače ih nećete moći lijepo saviti, a na ravnim dijelovima pomogla sam si s ravnalom.


Narezala sam karton na trake debljine 9 cm, odnosno na onu širinu koliko želim da brojke budu debele. Ja sam koristilia ovaj valoviti karton i rezala ga okomito na njegova rebra, tako mi se kod oblih dijelova lako savijao i pratio linije.


I tako sam polako spajala prednju i stražnju stranu sa trakama od valovitog kartona, lijepila sam ih sa papirnatom ljepljivom trakom koja se koristi za pakiranje i kako sam završila jedan dio tako sam unutrašnjost punila istim takvim trakama od rebrastog kartona. Rebrasti karton treba biti iste širine kao i trake s kojima spajate prednji i stražnju stranu, jer tako čini konstrukciju i brojka je zbog toga stvarno čvrsta i ne savija se, a i lakše je dalje lijepiti kada imate čvrstu konstrukciju. Zamislite si to recimo kao konstrukciju sača.


I ovako su izgledale brojke kada sam završila s ljepljenjem.


I sada slijedi kaširanje. Ja nisam kaširala s papirom, već sa gazom, jer sam htjela dobiti takvu teksturu. Napravila sam smjesu od ljepila za drvo, vode i malo gipsa, recimo da je bila gustoće kao za palačinke :) Za početak sam namotala trake od gaze u role i omotala svaku brojku sa suhom gazom i to mi je bila baza.
Nakon toga sam narezala gazu na manje kvadratiće i trake, umakala ih u smjesu za ljepljenje i tako oblagala slova.
Nisam baš pretjerivala s ljepilom, da se karton ne razmoči, nego sam recimo na jednu mokru gazu stavljala 3-4 suhe i zagladila sve zajedno. Suha gaza odmah upije višak ljepila s namočene gaze i zalijepi se.
Da, zaboravih reći da se svakako opskrbite sa velikim paketom jednokratnih gumenih rukavica, meni su najbolje one iz DM-a. Ima ih u veličinama, tako da ne smetaju na rukama prilikom rada.


Neke od faza....



Brojke sam tako ostavila preko noći da se osuše i nakon toga ih obojala bijelom bojom. Nakon toga se isto trebaju sušiti 5-6 sati. Koristila sam boju za drvo na bazi vode i nanosila je spužvastim valjkom.
Nikako nemojte nanositi puno ljepila i debele slojeve odjednom, nanosite sve u fazama i pustite da se prethodni sloj barem malo osuši.

Ovdje se vidi tekstura koju sam dobila kaširajući s gazom, a ne papirom. Brojke su bijele, no ovo sam fotkala po noći pa zbog loše rasvijete izgledaju kao da su žute.



I evo mojih brojki, koje sam iz nepoznatog razloga u cijelom procesu izrade zvala slovima, smjestile su se u izlogu trgovine u centru grada :)

  

Do čitanja!
Keks




Broj komentara: 10 :

  1. predivno. već si dugo želim takva slova. čini mi se dosta komplicirana procedura, no stavljam si nekoliko slova u zadatak za praznike! hvala na tutorijalu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa i nije toliko komplicirano, koliko je vremenski zahtjevno i čini se da nema kraja s tim sušenjem u fazama. Ako se upustiš u ovu avanturu definitvno budi spremna da cijeli dan provedeš nad jednim slovom :)

      Izbriši
  2. čestitam, kek! brojke su ti super! vidim da je trebalo puno rada uložiti, ali isplatilo se! da sam na tvom mjestu, imala bi cca 200 fotografija svoje glave među svojim brojkama. i to u izlogu, naravno ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Bravo, Keksice, lijepo je vidjeti ove tvoje brojkice kako se kočopere u izlogu:) Izvrsno i ovo napravila, baš mi se sviđa ova tekstura sa gazom... hvala na tutorijalu, i meni je želja jednom se okušati u ovoj mukotrpnoj avanturi:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Super si to napravila.... Kaširanje je dugotrajan proces ali meni je baš zabavan.... a rezultat uvijek razveseli.

    OdgovoriIzbriši
  5. ma bravo!!! ova slova koja su zapravo brojke su ti ispale fenomenalno. a ja ću sad hodati po gradu dok ih ne nađem i vidim uživo. samo da znaš!

    OdgovoriIzbriši
  6. ima tu posla,svaka čast na odrađenom

    OdgovoriIzbriši
  7. Bez teksta sam - bravo! Ja bi odustala na pola.... previše strpljenja se tu traži za moj ukus :) Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši

Pišite mi, vesele me vaši komentari :)

 

Keks made Copyright © 2011